به گزارش مشرق، محمدرضا نعمتزاده با حضور در شرکت اتوبوسسازی عقاب-اسکانیا و پس از بازدید از بخشهای مختلف این واحد تولیدی بزرگ، اتوبوس بینشهری جدید «درسا» را رونمایی کرد.
مدیر کنترل کیفیت شرکت اتوبوسسازی عقاب-اسکانیا در حاشیه این مراسم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با بیان اینکه اتوبوس بینشهری «درسا» از جدیدترین امکانات روز دنیا برخوردار است، اظهار کرد: این اتوبوس دارای سیستمهای بهروزی است که در ایران برای نخستین بار استفاده شده و این موضوع نشاندهنده پیشرفت ایران در زمینه ساخت اتوبوس است.
علی شیرزادی با ارائه توضیحاتی در خصوص سیستم برق این اتوبوس بینشهری ادامه داد: در اتوبوس بینشهری درسا از سیستم برق مالتیپلکس استفاده شده که این سیستم مقابل خطاهای پیشآمده به صورت کاملاً هوشمند عمل کرده و مشکلات سیستم برق را خودکار حل خواهد کرد و این سیستم برای اولین بار در ایران مورد استفاده قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ایمنی و سیستم ترمز نیز در این اتوبوس تغییر و تحولات بسیار مثبت و خوبی داشته، افزود: در این اتوبوس از چند مجموعه سیستم ترمز استفاده شده که باعث امنیت بیشتر و عملکرد بهتر سیستم ترمز اتوبوس بینشهری درسا میشود و این موضوع برای حفظ سلامتی مسافران بسیار مهم است.
شیرزادی تصریح کرد: موتور این اتوبوس بینشهری به گونهای تهیه شده که بهینهترین قدرت را با توجه به مصرف سوخت اتوبوس داراست و این موضوع نیز یکی از مهمترین مزیتهای اتوبوس بینشهری درسا محسوب میشود.
مدیر کنترل کیفیت شرکت اتوبوسسازی عقاب-اسکانیا گفت: سیستم یکپارچه صوت و تصویر در این اتوبوس و در عین حال، وجود مونیتورهای مجزا برای هر مسافر باعث شده تا ضمن ایجاد یک فضای شخصی برای مسافران، سیستم صوت و تصویر بسیار قدرتمندی در این اتوبوسها نصب شود.
وی اظهار کرد: اتوبوسهای بینشهری درسا از امنیت بسیار بالایی در خصوص آتشسوزی برخوردار هستند که این موضوع برای حفظ جان مسافران بسیار اهمیت دارد و در این خصوص، شرکت اتوبوسسازی عقاب-اسکانیا سامانههای اطفای حریق هوشمند را در سیستم موتور، برق و قسمت بار این اتوبوسها نصبکرده تا در هنگام کوچکترین گرما و دود غیرمتعارف این سیستم عمل کرده و از خطرات احتمالی جلوگیری کند.
شیرزادی همچنین در خصوص طراحی این نوع از اتوبوسهای بینشهری ادامه داد: طراحی اتوبوسهای درسا بر اساس آخرین طرحهای اروپایی به خصوص کشور آلمان انجام شده و ظاهر بسیار خوبی را برای این اتوبوسها به ارمغان آورده است.
مدیر کنترل کیفیت شرکت اتوبوسسازی عقاب-اسکانیا افزود: ظرفیت این اتوبوسها از حداقل 25 نفر تا حداکثر 44 نفر تعیین شده که استاندارد ظرفیت اتوبوسهای بینشهری است.
وی خاطرنشان کرد: در ساخت اتوبوس بینشهری درسا، 70 درصد بومیسازی شده که این موضوع ظرفیت متخصصان بومی را نشان میدهد و امیدواریم تا با پرورش این ظرفیتها به بومیسازی 100 درصدی برسیم.
مدیر کنترل کیفیت شرکت اتوبوسسازی عقاب-اسکانیا در حاشیه این مراسم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با بیان اینکه اتوبوس بینشهری «درسا» از جدیدترین امکانات روز دنیا برخوردار است، اظهار کرد: این اتوبوس دارای سیستمهای بهروزی است که در ایران برای نخستین بار استفاده شده و این موضوع نشاندهنده پیشرفت ایران در زمینه ساخت اتوبوس است.
علی شیرزادی با ارائه توضیحاتی در خصوص سیستم برق این اتوبوس بینشهری ادامه داد: در اتوبوس بینشهری درسا از سیستم برق مالتیپلکس استفاده شده که این سیستم مقابل خطاهای پیشآمده به صورت کاملاً هوشمند عمل کرده و مشکلات سیستم برق را خودکار حل خواهد کرد و این سیستم برای اولین بار در ایران مورد استفاده قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ایمنی و سیستم ترمز نیز در این اتوبوس تغییر و تحولات بسیار مثبت و خوبی داشته، افزود: در این اتوبوس از چند مجموعه سیستم ترمز استفاده شده که باعث امنیت بیشتر و عملکرد بهتر سیستم ترمز اتوبوس بینشهری درسا میشود و این موضوع برای حفظ سلامتی مسافران بسیار مهم است.
شیرزادی تصریح کرد: موتور این اتوبوس بینشهری به گونهای تهیه شده که بهینهترین قدرت را با توجه به مصرف سوخت اتوبوس داراست و این موضوع نیز یکی از مهمترین مزیتهای اتوبوس بینشهری درسا محسوب میشود.
مدیر کنترل کیفیت شرکت اتوبوسسازی عقاب-اسکانیا گفت: سیستم یکپارچه صوت و تصویر در این اتوبوس و در عین حال، وجود مونیتورهای مجزا برای هر مسافر باعث شده تا ضمن ایجاد یک فضای شخصی برای مسافران، سیستم صوت و تصویر بسیار قدرتمندی در این اتوبوسها نصب شود.
وی اظهار کرد: اتوبوسهای بینشهری درسا از امنیت بسیار بالایی در خصوص آتشسوزی برخوردار هستند که این موضوع برای حفظ جان مسافران بسیار اهمیت دارد و در این خصوص، شرکت اتوبوسسازی عقاب-اسکانیا سامانههای اطفای حریق هوشمند را در سیستم موتور، برق و قسمت بار این اتوبوسها نصبکرده تا در هنگام کوچکترین گرما و دود غیرمتعارف این سیستم عمل کرده و از خطرات احتمالی جلوگیری کند.
شیرزادی همچنین در خصوص طراحی این نوع از اتوبوسهای بینشهری ادامه داد: طراحی اتوبوسهای درسا بر اساس آخرین طرحهای اروپایی به خصوص کشور آلمان انجام شده و ظاهر بسیار خوبی را برای این اتوبوسها به ارمغان آورده است.
مدیر کنترل کیفیت شرکت اتوبوسسازی عقاب-اسکانیا افزود: ظرفیت این اتوبوسها از حداقل 25 نفر تا حداکثر 44 نفر تعیین شده که استاندارد ظرفیت اتوبوسهای بینشهری است.
وی خاطرنشان کرد: در ساخت اتوبوس بینشهری درسا، 70 درصد بومیسازی شده که این موضوع ظرفیت متخصصان بومی را نشان میدهد و امیدواریم تا با پرورش این ظرفیتها به بومیسازی 100 درصدی برسیم.